Tiedote: Kittilän viidennessä Jouluyö-tapahtumassa mukana uusia yrittäjiä

Tiedote 23.11.2012

Viides Kittilän Jouluyö -tapahtuma järjestetään 5.12. Päivän aikana Kittilän torilla, kirkonkylän yrityksissä ja kylällä on tapahtumia ja kaupat pitävät ovet auki yöhön saakka. Vuodesta 2008 järjestetyn jouluyön toteuttavat yhteistyössä Kittilän kauppiasyhdistys, Kittilän kunnan kulttuuritoimi ja Kideve Elinkeinopalvelut.
Kittilän Jouluyö-tapahtuma tuo kirkonkylälle joulutunnelmaa. Kaupat ovat auki klo 23 saakka jouluostoksia tekeville. Kirkonkylän kaupoissa ja jouluyön tapahtumapaikoissa kiertämällä voi ratkaista sana-arvoituksen ja osallistua suuren joulupaketin arvontaan – se sisältää tuotelahjoja jokaisesta mukanaolevasta yrityksestä, ja paketin arvo on yhteensä 1450 euroa.

Päivällä voi osallistua Wanhan joulun työpajoihin Revontuli-Opistolla, 4H järjestää Lasten joulupajan Hotelli Kittilässä ja Kino Ylärissä on kaksi näytöstä Niko 2 -elokuvasta. Kittilän torilla ja kylällä on tarjolla jouluista ohjelmaa. Klo 17.30 pääkirjastolta lähtevään ja torille saapuvaan tonttukulkueeseen saa yleisö liittyä mukaan. Kulkueen mukana oleva joulupukki palkitsee osallistujat pienillä yllätyksillä. Torilla nähdään joulupukin lisäksi pelimannikuoro, Kittilän Talentit 2012, Nuorisoteatterit Olotila ja Saippuakuplat, ja Revontuli-Opiston lapsikuoro. Säävarauksella luvassa on myös poniratsastusta. Levi-instituutin opiskelijat järjestävät lapsille tekemistä torilla. Illan päätteeksi tarjolla on vielä kauppiasyhdistyksen Jouluyön tanssit Hotelli Kittilässä, jättipaketin arvonta ja ilotulitus.

Mukana mielikuvitusta ja rohkeutta

Tänä vuonna noin kolmekymmentä yritystä on mukana tapahtumassa, ja osa yrityksistä ja yrittäjistä on ensimmäistä kertaa mukana. Yksi uusista on Maija Kellinsalmi, joka aloitti 1.11.2012 uutena yrittäjänä kirkonkylällä Lahja ja Sisustus Just In -liikkeessä. – Pääsin heti tutustumaan kauppiasyhteistyöhön, joka yllätti minut positiivisesti. Kauppiaiden hyvä asenne ja aktiivisuus on tärkeää Kittilän elinvoimaisuudelle, ja ilokseni voin todeta, että tässä ryhmässä on potentiaalia. Olen saanut lämpimän vastaanoton kauppiaiden parissa, ja odotan innolla, että pääsen oikein kunnolla mukaan toimintaan, Kellinsalmi kertoo.

Kellinsalmi tuli tapahtuman järjestelyn loppuvaiheessa mukaan ja huomasi, että järjestelyt vaativat paljon aikaa ja energiaa, taitavia organisaattoreita, paljon tukijoukkoja sekä mielikuvitusta ja rohkeutta. Yhdessä on rakennettu hyvää pohjaa tulevaisuuteen. – Toivon, että Jouluyötapahtuma onnistuisi kaikin puolin, sää hellisi, ja osallistujille näkyisi yrittäjien ja yhdistysten "tekemisen meininki". Justiinan osalta toivotan kaikki vanhat ja uudet asiakkaat tervetulleeksi liikkeeseeni. Toivon, että osallistujat saisivat tapahtumasta hyvän joulumielen, jatkaa tuore kauppias.

Lisätietoja:
Ohjelma torilla /Kulttuuritoimi: Marika Salminen, kulttuurisihteeri, Kittilän kunta, p. 040 568 1356
Tapahtuma: Veli-Matti Hettula, projektipäällikkö, Kideve Elinkeinopalvelut, p. 040 487 7556
Yritykset: Sanna Ruotsala, Lahjatavaraliike Takkaporo, p. 0400 225 227

Tarkista viimeisin ohjelma Tapahtumat–kohdasta: http://www.kittila.fi/kittilan-jouluyo-tapahtuma-torilla

14.11.2013