Tiedote: Kittilän uusi päiväkoti on nimeltään Pikkumettä

Tiedote 10.12.2014

Kittilän kirkonkylällä sijaitseva uusi päiväkoti on saanut nimen, Päiväkoti Pikkumettä. Nimi tulee uuden päiväkotirakennuksen ja uuden urheiluhallin rakennusten paikalla sijainneesta pienestä metsästä.

- Lähellä sijaitsevan Päiväkoti Muksulan lapset leikkivät alueella aikaisemmin. Myös koululaisille ja lähiympäristölle alue oli tuttu nimellä ”pikkumettä”, siksi nimi tuntui sopivalta ja mukavalta uudelle päiväkodillemme. Ja nimen muoto on tietysti murteella kittiläläisittäin ”mettä”, päiväkodin johtaja Kaija Takala kertoo.

Päiväkotiryhmien nimet syntyivät juhlavuottaan viettävän lastenkirjailija Kirsi Kunnaksen runosta Tiitiäinen, metsäläinen. Ryhmien niminä on mm. ”Puolukkaposket”, ”Kuusenkerkät”, ”Tuppurat”, ”Tiitiäiset” ja ”Sinitähdet”.

Uusi päiväkoti vastaa Kittilän kasvaviin päivähoidon tarpeisiin. Päiväkoti avattiin lapsiryhmien käyttöön 11.8.2014. Tammikuussa 2015 on tarkoitus viettää Pikkumettän avajaisia ja avointen ovien päivää.

Päiväkodin rakentaminen aloitettiin tontin raivauksella heinäkuun lopussa 2013 ja päiväkoti valmistui heinäkuussa 2014. Päiväkodissa on 5 osastoa ja sen pinta-ala on 1198 m2. Päiväkodissa on oma jakelukeittiö ja sali. Päiväkodin on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Suunnittelu Teppo Oy. Suunnittelussa on huomioitu esteettömyys ja käyttäjien toiveita muun muassa tilaratkaisuissa sekä materiaali- ja värivalinnoissa.

Lisätietoja:

Mauri Tammela, sivistystoimenjohtaja, puhelin 040 524 6196 mauri.tammela(at)kittila.fi
Anne Mikkonen, vs. varhaiskasvatuspäällikkö, puhelin 040 716 2084, anne.mikkonen(at)kittila.fi
Kaija Takala, päiväkodin johtaja, puhelin 040 487 7554, kaija.takala(at)kittila.fi

4.6.2015