Tiedote: Kittilän kunta jakaa heijastimet esikoululaisille, peruskoululaisille ja lukiolaisille

Tiedote 20.10.2014

Kittilän kunta jakaa tänä syksynä heijastimet kaikille esikoululaisille, peruskoululaisille ja lukiolaisille, joita on Kittilässä yhteensä noin 770.

Heijastinkampanjalla halutaan lisätä lasten turvallisuutta koulutiellä. Heijastimet jaetaan koululaiselle lokakuussa, 21.10 järjestettävän Liikenneturvan ja Kittilän kunnan yhdessä totuttaman näkyvyyskampanjapäivän yhteydessä. Lapset ja nuoret voivat osallistua päivään Kittilä-heijastimella varustautuneena.

Heijastimen koristeena näkyvän Naali-kuosin on suunnitellut paikalliselle Oppas Lapland -yritykselle rovaniemeläislähtöinen Annukka Heinonen. Heijastimien materiaalissa ja valmistuksessa on ajateltu mahdollisimman pitkälle ympäristöystävällisyyttä, kotimaisuutta ja tietenkin hyvää heijastustehoa. Kittilä-heijastimia tulee koululaisten näkyvyyskampanjapäivän jälkeen myös myyntiin kunnan keskukseen kuntalaisille ja matkailijoille.

Lisäys tiedotteeseen, 23.10.2014

Kittilä-heijastimia on nyt myynnissä kahden euron hintaan Kittilän kunnantalon neuvonnassa (Valtatie 15, avoinna 8-11 ja 11.45-16 arkisin).

Anna Mäkelä, kunnanjohtaja, anna.makela(at)kittila.fi, puhelin 040 572 2044

23.10.2014