Tiedote: Kittilän kunta aloittaa esityslistojen julkaisun www-sivuilla

Tiedote 6.3.2014
Jakelu: Tiedotusvälineet

Vuoden 2014 maaliskuusta alkaen lautakuntien ja kunnanhallituksen kokousten esityslistat julkaistaan kunnan nettisivuille kuntalaisten ja tiedotusvälineiden luettavaksi.

Esityslistat julkistuvat kunnan www-sivuilla www.kittila.fi, kohdassa Esityslistat ja pöytäkirjat. Listat julkaistaan lautakunnassa tai kunnanhallituksessa sovittuna tai hallintosäännössä määriteltynä ajankohtana ennen kokousta. Mikäli esityslista muuttuu vielä ensijulkaisun jälkeen, muutettu esityslista korvaa aiemmin julkaistun esityslistan nettisivuilla ja tästä lähetetään tieto tiedotusvälineille.

Myös esityslistojen valmiit liitteet julkaistaan pdf-muotoisena esityslistan julkaisemisen yhteydessä. Henkilötietoja sisältäviä liitteitä ei julkaista henkilötietosuojan vuoksi lainkaan www-sivuilla.

Esityslistoja julkaisevat www-sivuillaan jo useat kunnat. Tätä on toivottu myös Kittilän kunnalta kuntalaisten ja tiedotusvälineiden taholta. Esityslistojen julkaisu Kittilän kunnan www-sivuilla on nyt teknisesti mahdollista, ja se otetaan uudeksi käytännöksi myös Kittilän kunnassa.

- Esityslistojen julkaisemisella Kittilän kunta valmistautuu myös kuntalain uudistukseen. Hallituksen esitys uudeksi kuntalaiksi tulee eduskunnan käsiteltäväksi syksyllä 2014. Kunnille toukokuussa lausunnolle tulevassa lakiehdotuksessa lavennetaan kunnan tiedotusvelvollisuutta ja korostetaan sähköisten kanavien käyttämistä kuntalaisten tiedonsaannin turvaamiseksi, kertoo kunnanjohtaja Anna Mäkelä.

Anna Mäkelä, kunnanjohtaja, anna.makela(at)kittila.fi, puhelin 040 572 2044

6.3.2014