Tiedote: Kittilän kesätoritorstait tuovat eloa Kittilän kylämaisemaan

Tiedote 23.6.2014

Kittilän Tunturi-Lapin työpajat järjestävät kesätoripäiviä Kittilässä neljänä torstaina, 10.7, 31.7, 21.8, ja 11.9. klo 9-15 kirkonkylän torialueella. Kierrätyshenkiset Kittilän kesätoritorstait tuovat elävyyttä ja iloa Kittilän kylämaisemaan.

Kesätoripäiviä kokeillaan Kittilässä alkukesän siivoustempauspäivässä järjestetyn toritapahtuman saaman hyvän palautteen kannustamana. Kesätori järjestetään heinäkuussa kahtena päivänä ja elo- ja syyskuussa yhtenä päivänä kuussa.

Työpajat tarjoavat paikalle kierrätysteltan, ottavat vastaan ja lajittelevat torille tuotavat ja uusiotuotteiden materiaaleiksi menevät tavarat. Kesätoripäivinä kuntalaiset voivat myydä torilla esimerkiksi käsitöitä, leivonnaisia, marjoja ja kirpparitavaraa. Paikoille ei tarvita ennakkovarausta ja ne ovat maksuttomia, mukaan tulee ottaa oma pöytä, viltti tai muu vastaava myyntipaikaksi. Kierrätykseen voi tarjota myös huonekaluja ja muita suurempia tavaroita, mutta niistä tulee sopiva etukäteen työpajojen kanssa. Jokaisena neljänä torstaina torilla on myös yksi paikka kahvilatoiminnalle. Kahvilapäivät jaetaan yhdistyksille tai yrityksille ilmoittautumisjärjestyksessä - ilmoittaudu Virpi Jesiöjärvelle, yhteystiedot alla.

Ulkopaikkakuntaisille torimyyjille on normaaliin tapaan tarjolla torilla maksullisia myyntipaikkoja myös kesätoritorstai-päivinä. Myyntipaikkoja voi lunastaa käyttöönsä torimaksua vastaan Kittilän kunnan keskuksesta, p. 0400 356 500.

Lisätietoja ja varaukset:
Virpi Jesiöjärvi, työpajatoiminnan koordinaattori, puh. 0400 219 356, virpi.jesiojarvi@tunturilappi.fi
Tunturi-Lapin kehitys ry, Tunturi-Lapin työpajat/Kittilä, Teollisuustie 8 F, 99100 Kittilä

24.6.2014