Tiedote: Kittilän Jouluyö tuo joulutunnelman kirkonkylälle

Tiedote 26.11.2018

Kittilän Jouluyö järjestetään itsenäisyyspäivän aattoiltana keskiviikkona 5.12.2018. Kirkonkylällä on avoinna noin 30 kohdetta, ja useat liikkeet pitävät ovet auki klo 23 saakka. Joulupukki vierailee lasten iloksi torilla. Jouluyössä juhlistetaan myös 150-vuotiasta Kittilää. Juhlavuoden kunniaksi järjestettyjen Kittilä 150-arpajaisisten palkinnot arvotaan illan päätteeksi - pääpalkintona on henkilöauto.

Kittilän Jouluyö -tapahtuma järjestetään Kittilän kirkonkylällä keskiviikkona 5.12.2018. Kaupat pitävät ovet auki yöhön saakka ja Kittilän torilla, kirkonkylän yrityksissä ja kylällä eri pisteissä on runsaasti tapahtumia tarjolla. Jouluyönä voi tavata Joulupukin ja löytää lukuisia hyviä joulutarjouksia liikkeissä.

Jouluyön iltaohjelma alkaa kirjastolta, kun hevoskärryjen johtama Joulupukin ja lasten joulukulkue suuntaa torille. Kulkueeseen saa yleisö liittyä mukaan, lapset vanhempien seurassa. Joulupukki on tavattavissa kulkueen jälkeen torilla klo 20 saakka. Kittilä 150 CD-levy julkistetaan klo 18 torilla, jossa myös levyn artisteja esiintyy. Levyjä saa ostaa Kittilä 150-puodista, joka on avoinna Hotelli Kittilän aulassa klo 17-23.

Kittilän Jouluyö -tapahtuma tuo kirkonkylälle joulutunnelmaa, kun kaupat ovat auki klo 23 saakka jouluostoksia tekeville. Kirkonkylän kaupoissa ja Jouluyön tapahtumapaikoissa kiertämällä voi ratkaista sana-arvoituksen ja osallistua arvontaan. Illan päätteeksi osallistuneiden kesken arvotaan kolme suurta yllätyspakettia, jotka sisältävät tuotelahjoja jokaisesta mukanaolevasta yrityksestä. Kunkin paketin arvo on noin 500 euroa. Tänä vuonna pakettien lisäksi arvotaan Kittilä 150-arpajaisten palkinnot; pääpalkintona on henkilöauto. Lisäksi arvotaan polkupyöriä. Arvonta on klo 23 alkaen S-Marketin pihalla, ja illan päätteeksi nähtävä ilotulitus juhlistaa tänä vuonna 150-vuotiasta Kittilää.

Lisäksi kirkonkylällä on illan aikana paljon erilaista ohjelmaa. Luvassa on muun muassa jouluisten leivonnaisten ja käsitöiden myyjäisiä ja joululauluja. Vuodesta 2008 järjestetyn tapahtuman toteuttavat yhteistyössä Kittilän kauppiaat, Kittilän kunta; Kideve Elinkeinopalvelut ja Kittilän kunnan kulttuuritoimi sekä Kittilän yhdistykset. Tapahtuman tarkempi ohjelma löytyy sivuilta www.kideve.fi sekä www.kittila.fi.

Kirkonkylän yritykset toteuttavat tapahtumaa yhdessä

Jouluyö-tapahtuman järjestelyissä on vahvasti mukana useat kirkonkylät yrittäjät. Jouluyössä onkin hyvä tilaisuus tutustua kylän palveluvalikoimaan vierailemalla liikkeissä.

Arjen apua tarjoava Tunturiruska avaa ovensa kirkonkylällä

Jouluyössä uudet toimitilansa avaa hoiva- ja siivouspalveluja tarjoava Tunturiruska. - Asiakkaitamme ovat esimerkiksi lapsiperheet, ikäihmiset, liikuntarajoitteiset – kaikki, jotka tuntevat tarvitsevansa apua isoihin tai pieniin arjen askareisiin, yrittäjä Minna Mokko kertoo. Tapahtuma on yrittäjälle ennestään tuttu, mutta nyt hän on ensi kertaa yrityksenä mukana, innostunein ja hieman jännittävin tunnelmin. - Aina olen ihaillut, kuinka ihmiset ovat jouluyönä yhteishengessä, hyvällä mielellä ja sankoin joukoin mukana tapahtumassa. Toivon samaa positiivista ja yhteisöllistä tapahtumaa tällekin vuodelle. Jouluyönä pidämme samalla avajaiset toimitilassamme Kittilän keskustassa Valtatie 36:ssa, Cafe Soman ja Osuuspankin välissä. Mukavaa olisi, jos ihmiset tulisivat tutustumaan paikkaan, jossa kerromme tarkemmin palveluistamme sekä tilan käyttötarkoituksesta, Mokko jatkaa ja toivottaa kaikille hyvää joulunodotusta.

Lisätietoja:
Kauppiasyhdistys: Aarni Valkonen, kauppias, K-Supermarket Kittilä, p. 0400 636 844
Tapahtuma: Kideve Elinkeinopalvelut, Veli-Matti Hettula, projektipäällikkö, p. 040 487 7556

26.11.2018