Tiedote: Kittilän Jouluyö on tänä vuonna kaksipäiväinen

Tiedote 21.11.2016

Kittilän Jouluyö järjestetään tuttuun tapaan perjantai-illan tapahtumana 2.12.2016. Tämän lisäksi tapahtumia ja kirkonkylän liikkeiden jouluisia tarjouksia on jatkettu lauantaille 3.12.2016. Uutta on myös perjantai-illan ohjelman keskittyminen Kittilän Urheiluhallille.

Kittilän Jouluyö -tapahtuma järjestetään perjantaina 2.-3.12., jolloin tarjolla jouluista ohjelmaa, mahdollisuus tavata Joulupukki, ja lukuisia hyviä joulutarjouksia liikkeissä. Kirkonkylällä on avoinna noin 30 kauppaa ja kohdetta. Perjantaina useat kaupat pitävät ovet auki klo 23 saakka ja tarjoukset jatkuvat lauantaille saakka. Tapahtuma on tänä vuonna ensi kertaa kaksipäiväinen, ja lauantaina liikkeissä voi tavata niissä kiertelevän Joulupukin.

Lisäksi tämän vuoden uutuutena jouluinen ohjelma järjestetään aikaisempina vuosina tapahtuma-areenana toimineen torin sijaan Urheiluhallilla klo 18-19. Jouluyössä on tänä vuonna koululaisten jouluista ohjelmaa Urheiluhallilla.

Tori toimii kuitenkin lähtöpaikkana hevoskärryjen johtamalle Joulupukin ja lasten joulukulkueelle. Torilta klo 17.30 lähtevään ja Urheiluhallille saapuvaan tonttukulkueeseen saa yleisö liittyä mukaan. Kulkueen mukana oleva Joulupukki palkitsee osallistujat pienillä jouluyllätyksillä ja on tavattavissa kulkueen jälkeen torilla klo 20 saakka. Urheiluhallilla tapahtuu klo 18 alkaen, ja joulupaketin arvonta ja ilotulitus päättävät illan perinteisesti klo 23 alkaen, tänä vuonna Hotelli-Ravintola Lapin Pilotin edessä.

Kittilän Jouluyö -tapahtuma tuo kirkonkylälle joulutunnelmaa, kun kaupat ovat auki klo 23 saakka jouluostoksia tekeville. Kirkonkylän kaupoissa ja Jouluyön tapahtumapaikoissa kiertämällä voi ratkaista sana-arvoituksen ja osallistua arvontaan. Illan päätteeksi arvontaan osallistuvien kesken arvotaan kolme suurta yllätyspakettia, jotka sisältävät tuotelahjoja jokaisesta mukanaolevasta yrityksestä. Kunkin paketin arvo on noin 500 euroa.

Lisäksi kirkonkylällä on illan aikana paljon erilaista ohjelmaa. Luvassa on muun muassa myyjäisiä, askartelua, jouluista tarjoilua ja joululauluja. Tarkempi ohjelma löytyy Kideve Elinkeinopalveluiden ja Kittilän kunnan sivuilta, www.kideve.fi sekä www.kittila.fi.

Vuodesta 2008 järjestetyn ja nyt yhdeksännen jouluyön toteuttavat yhteistyössä Kittilän kauppiaat, Kideve Elinkeinopalvelut, Kittilän kunnan kulttuuritoimi ja Kittilän yhdistykset.

Kirkonkylän yritykset toteuttavat tapahtumaa yhdessä

Jouluyö-tapahtumassa on jälleen mukana useat kirkonkylät yrittäjät. Kello 23 saakka liikkeen auki pitää noin kolmekymmentä yritystä, ja Jouluyössä onkin hyvä tilaisuus tutustua kylän palveluvalikoimaan vierailemalla liikkeissä. Kirkonkylällä on vuoden sisällä uutena yrityksenä aloittanut Hotelli-Ravintola Lapin Pilot, tarjoten ravintola- ja majoitustoimintaa kylän ytimessä.

– Innolla ollaan mukana tapahtumassa, kertoo Heikki Latola Hotelli-Ravintola Lapin Pilotista. Hänelle tapahtuma on jo monen vuoden takaa tuttu. Uusille yrittäjille Sahin Aladasille ja Gültekin Dincerille tapahtuma on puolestaan aivan uusi kokemus. – Täällä jo valmistaudutaan joulukoristein tapahtumaan, Latola kuvailee.

Uudet yrittäjät toivottavat lämpimästi tervetulleeksi kaikki tutustumaan toimintaansa. Glögi- ja piparitarjoilua on luvassa Jouluyön perjantaina klo 16-18.

Lisätietoja:
Jouluyön ohjelma
löytyy Kideven sivuilta: http://kideve.fi/uutiset/ohjelma-kittilan-jouluyo-2-3-12-2016/
Kauppiasyhdistys: Sanna Ruotsala, Lahja- ja sisustuspuoti Vasa ja kukkakauppa Lumitähti, p. 0400 225 227
Kulttuuritoimi: Marika Salminen, kulttuurisihteeri, Kittilän kunta, p. 040 568 1356
Koulun ohjelma ja oppilaiden näyttely: Sarianna Kivilahti, kielten opettaja, sarianna.kivilahti@kittila.fi, p. 040 672 4712
Tapahtuma: Kideve Elinkeinopalvelut, Katja Kaunismaa, projektipäällikkö, p. 0400 356 431 ja Katariina Palola, elinkeinojohtaja, p. 0400 955 472

29.11.2016