Tiedote: Kittilän Jouluyössä runsaasti yleisötapahtumia, kirkonkylällä avoinna yli 30 kauppaa ja kohdetta

Tiedote 2.12.2014, Kideve Elinkeinopalvelut

Kittilän Jouluyö -tapahtuma järjestetään perjantaina 5.12., jolloin kaupat pitävät ovet auki yöhön saakka ja Kittilän torilla, kirkonkylän yrityksissä ja kylällä eri pisteissä on runsaasti tapahtumia tarjolla. Tänä vuonna uutuutena on lahjojenpakkauspalvelu jouluyössä asioiville lahjojen ostajille sekä myynti- ja esittelypisteet ympäri kylää. Jouluyössä pääsee tutustumaan myös kirkonkylän uuteen liikuntahalliin. Vuodesta 2008 järjestetyn ja nyt järjestyksessä seitsemännen jouluyön toteuttavat yhteistyössä Kittilän kauppiasyhdistys, Kittilän kunnan kulttuuritoimi ja Kideve Elinkeinopalvelut.

Kittilän Jouluyö-tapahtuma tuo kirkonkylälle joulutunnelmaa. Kaupat ovat auki klo 23 saakka jouluostoksia tekeville, ja joululahjojen pakkauspalvelu toimii Ounaskalusteen ja Ainutin tiloissa. Näissä pisteissä voi saada myös muista liikkeistä ostamansa ostokset lahjapakettiin vapaaehtoista maksua vastaan. Jouluyössä on tänä vuonna runsaasti koululaisten, yhdistysten ja järjestöjen myynti- ja esittelypisteitä ympäri kylää kauppojen sisällä ja pihalla.

Kirkonkylän kaupoissa ja jouluyön tapahtumapaikoissa kiertämällä voi ratkaista sana-arvoituksen ja osallistua arvontaan. Illan päätteeksi arvontaan osallistuvien kesken arvotaan kolme suurta yllätyspakettia, jotka sisältävät tuotelahjoja jokaisesta mukanaolevasta yrityksestä. Kunkin paketin arvo on noin 500 euroa.

Kittilän torilla ja kylällä on tarjolla jouluista ohjelmaa. Klo 17.30 kirjastolta lähtevään ja torille saapuvaan tonttukulkueeseen saa yleisö liittyä mukaan. Kulkueen mukana oleva joulupukki palkitsee osallistujat pienillä jouluyllätyksillä. Torilla nähdään joulupukin lisäksi Lukkarin koulun 6 B-luokan näytelmä, lämmitellään liikuntasihteeri Maija Virranniemen vetämän tonttujumpan tahtiin, kuullaan Joululauluyhtyeen esitys sekä Revontuli-Opiston joulutervehdys. Joulupaketin arvonta ja ilotulitus päättävät toriohjelman klo 23 alkaen.

Lisäksi kirkonkylällä on illan aikana paljon erilaista ohjelmaa. Luvassa on myyjäisiä, kirpputoreja, avoimia ovia, karaokea, esityksiä ja jouluista tarjoilua. Kittilän kirkossa kuullaan kauneimpia joululauluja. Kittilän uuteen urheiluhalliin ja samalla alueen yhdistyksiin voi tutustua illan aikana, lapsille urheiluhallissa on luvassa Tonttujen temppukoulu. Illan päätteeksi tarjolla on vielä Jouluyön tanssit Hotelli Kittilässä, esiintyjänä Bilebändi. Tarkempi ohjelma löytyy Kideve Elinkeinopalveluiden ja Kittilän kunnan sivuilta, www.kideve.fi sekä www.kittila.fi.

Yritykset vahvasti mukana jouluyössä

Jouluyö-tapahtumassa on jälleen mukana useat kirkonkylät yrittäjät. Kello 23 saakka liikkeen auki pitää 28 yritystä jouluyössä ostoksia tekeville.

Kittilän Laatukoneen uusi kauppias Jukka Säärelä näkee tärkeänä sen, että kirkonkylälle saadaan toimintaa. - Lähdimme nyt mukaan ensimmäistä kertaa jotta saisi mahdollisimman monta liikettä mukaan ja saataisiin Jouluyö säilymään tulevaisuudessakin, kauppias kertoo. Yhteistyö toisten kauppiaiden kanssa tapahtuman järjestämiseksi on toiminut Säärelän mukaan oikein hyvin, apua ja neuvoja on saanut kysyttäessä.

Matkamuisto-, lahjatavara- ja käsityöliike Ainut avasi liikkeensä juuri vuosi sitten Jouluyö-tapahtumassa. Toisena yrittäjänä liikkeessä toimivan Milla Pahajoen mukaan vuosi on mennyt nopeasti ja mukavasti myymälää ja tarjolla olevaa valikoimaa kehittäen. - Meille on itsestään selvää että ollaan näin hienossa ja mukavassa tapahtumassa mukana. Järjestelyt ja valmistelut ovat sujuneet hyvin yhteistyössä kauppiaiden kesken. Pidetään Jouluyö tulevina vuosinakin yhtä mukavana vuoden kohokohtana, Pahajoki kehottaa.

Jouluyön ohjelma Kideven sivuilta: http://www.kideve.fi/kittilan-jouluyo-2014

Lisätietoja:
Kauppiasyhdistys: Sanna Ruotsala, Lahja- ja sisustuspuoti Vasa, p. 0400 225 227
Ohjelma torilla /Kulttuuritoimi: Marika Salminen, kulttuurisihteeri, Kittilän kunta, p. 040 568 1356
Tapahtuma: Veli-Matti Hettula, projektipäällikkö, Kideve Elinkeinopalvelut, p. 040 487 7556

2.12.2014