Tiedote: Askel askeleelta -projekti

1.3.2011 pidettiin Tunturi-Lapin työpajojen aloitustilaisuus Hotelli Jeriksellä. Tunturi-Lapin työpajoihin kuuluvat 1.3.2011 alkaen Kittilän mediapaja ja puutyöpaja, Muonion atk-paja, puutyöpaja, käsityöpaja ja autopaja sekä Enontekiöllä, Kittilässä, Kolarissa ja Muoniossa pajojen yhteydessä toimiva yksilövalmennustiimi.

Tunturi-Lapin työpajojen aloitustilaisuudessa työpajojen työ- ja yksilövalmentajat, työntekijät ja valmentautujat tutustuivat toisiinsa ja uuteen yhteiseen organisaatioon. Työpajojen nimi muuttuu Tunturi-Lapin työpajaksi, mutta toimipaikat pysyvät samana.

Muoniossa työpajatoiminta jatkuu Kaarnikassa toimintakeskuksen yhteydessä ja Kittilässä mediatyöpaja jatkuu säästökulmassa ja puutyöpaja teollisuusalueella.

Uuden yksilövalmennustiimin osaamista hyödynnetään koko seudulla. Kullakin yksilövalmentajalla on oma asiakasvastuukunta. Yksilövalmennustiimiin kuuluvat, sosionomi Susanna Puolakka (Kittilä), sairaanhoitaja Tiina Aaltonen (Enontekiö), ohjaustoiminnan artenomi Päivikki Heikkinen (Muonio), sosionomi Minna Niska (Kolari) ja johtava yksilövalmentaja Hilja Liimatainen.

Työpajatoiminta ja yksilövalmennus ovat Tunturi-Lapin Kehitys ry tuottamia valmennus –ja kuntoutuspalveluita Tunturi-Lapin kunnille. Tunturi-Lapin kehitys ry:n jäseniä ovat Enontekiön, Kittilän, Kolarin ja Muonion kunnat.

Tunturi-Lapin työpajojen toimintaa johtaa käynnistysvaiheessa Askel askeleelta-projektipäällikkö Anna Kantola. Palvelutoimintaa ohjataan palvelusopimuksin ja johtoryhmätyöskentelyllä, jossa on kuntien edustus.

Lisätietoja:
Anna Kantola,
projektipäällikkö 0400 330 618

Markku Mäkitalo,
toimitusjohtaja 0400 691 417

Hilja Liimatainen,
johtava yksilövalmentaja 040 352 2872

Kuvia 1.3. järjestetystä tilaisuudesta voi pyytää Tunturi-Lapin Mediapajalta Kittilästä: ahman.askel@kittila.fi

13.11.2013