Vastaukset kysymyksiin koskien kotihoidon ateriapalvelukuljetuksen kilpailutusta

Printer-friendly versionSend by email

 

1. Mikä on kuljetuksen nykyhinta ja mitkä ovat edellisen kilpailutuksen vertailutiedot?

  • Nykyhintaa ei voida ilmoittaa kilpailutuksen toteuttamiseksi. Edellisen kilpailutuksen vertailutiedot ovat samat kuin nyt, kts. tarjouspyyntö.

 

2. Mitkä ovat sivukylille toimitettavien aterioiden toimitusosoitteet?

  • Asiakkaiden tarkkoja osoitetietoja ei voida antaa, ei ole julkista tietoa. Aterioita menee seuraaville sivukylille; Kelontekemä, Veitservasa, Sirkka, Köngäs, Kaukonen, Alakylä, Molkojärvi, Jauhojärvi, Kallo, Kenttälä, Jeesiöjärvi, Kiistala, Lintula, Hanhimaa.

 

3. Kuinka monelle asiakkaalle ateria avataan pakkauksesta ja autetaan ateria alulle? Näiden asiakkaiden osoitteet?

  • Tällä hetkellä tällaisia asiakkaita ei ole. Mutta joskus saattaa olla mahdollista, että tässä asiassa joutuu avustamaan asiakkaita.

 

4. Tarjouspyynnössä ilmoitatte, että tarjoushinta ilmoitetaan €/päivä, erillisellä hintaliitteellä hinta pyydetään kuitenkin €/vuosi. Kumpaa käytetään?

  • Tarjouspyynnön mukaista eli hinta ilmoitetaan €/päivä, katso tarjouspyyntö kohta 1. hankinnan kohde. Lämpimän aterian kuljetusaika on max 2 h, max 60 km.

 

5. Tarjouspyynnössä ilmoitetaan, että liitteenä tulee olla terveystarkastajan hyväksymä omavalvontasuunnitelma. Yleensä terveysterveystarkastaja hyväksyy valitun palveluntuottajan omavalvontasuunnitelman. Riittääkö omavalvontasuunnitelma (asetus 597/2000) ilman terveystarkastajan hyväksyntää?

  • Kyllä riittää, omavalvontasuunnitelmaa ei tarvitse hyväksyttää terveystarkastajalla. Terveystarkastaja voi kuitenkin neuvoa myöhemmin tarvittaessa, mikäli omavalvontasuunnitelmassa on jotain puutteita.

 

 

6. Onko palvelutaloihin toimitettava ruoka yksittäispakattuja vai isommissa laatikoissa menevää?

  • Isommissa laatikoissa.

 

7. Saammeko kirkonkylän toimituspaikkojen tarkemmat osoitteet?

  • Tarjouspyynnön liitteessä 4 on kirkonkylän ateriakuljetusreitti, tarkempia osoitteita ei voida antaa, ei ole julkista tietoa.

 

8. Mitkä ovat asiakasmäärät sivukylille jaettavissa aterioissa (jos ei osoitteita saa)?

  • Asiakasmäärät ovat sivukylillä seuraavat:

reitti 1
- Kelontekemä 2 kpl klo 9.30

reitti 2
- Veitservasa 1 kpl klo 9.30
- Sirkka 1 kpl
- Köngäs 2 kpl

reitti 3          
- Kaukonen 6 kpl  klo 10.45
- Alakylä 2 kpl
- Molkojärvi 1 kpl (vain joskus)
- Jauhojärvi 1 kpl
- Kallo 3 kpl

reitti 4
- Kenttälä 1 kpl klo 10.45
- Jeesiöjärvi 2 kpl
- Kiistala 1 kpl
- Lintula 1 kpl
- Hanhimaa 1 kpl

Sivukyliin kuljetuspäivät ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai.

 

9. Kuinka monella autolla ja millaisella autolla ateriakuljetukset nykytilanteessa on jaettu ja paljonko on reitin pituus (aika ja km)?

  • 2 autolla, käytössä on nykyisellä palveluntuottajalla VW Transporter –kokoluokan autoja. Kirkonkylällä jakeluun kuluu aikaa noin 3 h. Sivukylien jakelulista on yllä olevassa kohdassa 8, siitä voi päätellä mahdolliset km-määrät ja ajan.

 

10. Mihin aikaan kirkonkylän ja sivukylille lähtevät ateriat ovat noudettavissa?

  • Noin klo 10 kirkonkylän osalta (tarjouspyynnön liite 4), sivukylien osalta noin klo 9.30/10.45, aikataulu yllä olevassa kohdassa 8.

 

 

11. Minkä verran on jäähdytettyjen aterioiden kuljetuksia? Mitkä ovat osoitteet?

  • Jäähdytettyjä aterioita ei mene kirkonkylälle, ateriat jaetaan lämpiminä. Sivukyliin kuljetuspäivät ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. Sivukyliin ateriat menevät lämpinä ja/tai jäähdytettyinä riippuen siitä, mitä asiakas on tilannut ja missä asuu. Esim. jos asiakas on tilannut aterian tiistaille, se kuljetetaan hänelle maanantain kuljetuksen yhteydessä.  

 

12. Onko Suomen tilaajavastuu Oy:n raportti koskien vero-, vakuutus- ja ym. tietoja riittävä?

  • Kyllä on riittävä. Ellei tietoja ole sieltä saatavilla, ne tulee toimittaa tarjouspyynnön mukaisesti.

 

 

Terveystarkastaja Juha Metson kanssa on sovittu 21.2.2017 seuraavaa; omavalvontasuunnitelma (asetus 597/2000) on riittävä liite, sitä ei enää erikseen tarvitse hyväksyttää terveystarkastajalla. Kaluston tarkastuksesta hän aikoi toimittaa todistuksen myöhemmin sitä häneltä pyytäneille, ostaja hyväksyi tämän.

 

 

Kittilässä 22.2.2017 Katja Hietanen, hoivapalvelupäällikkö

Sivua päivitetty: 
22.2.2017