Tiedote: Suomen Tennisliitto palkitsi Kittilän kunnan Davis Cup –järjestelyistä Vuoden Markkinointiteko-palkinnolla

Printer-friendly version

Tiedote 14.11.2016

Kittilän kunta palkittiin perjantaina 11.11.2016 Suomen Tennisliiton Tennisgaalassa Helsingissä. Vuoden parhaat -palkintojen jaossa Vuoden Markkinointiteko -palkinto tuli Kittilässä maaliskuussa 2016 pidetyn Davis Cupin Suomi-Zimbabwe ottelun järjestelyistä. Palkinnon vastaanottivat Clarion Hotel Helsingissä järjestetyssä tilaisuudessa Kittilän vt. kunnanjohtaja Kyösti Tornberg, maaliskuussa vs. liikuntasihteerinä toiminut Kari Kaakkuriniemi ja Kideve Elinkeinopalveluiden projektipäällikkö Veli-Matti Hettula.

Tenniksen Davis Cup –joukkue Jarkko Niemisen johdolla kohtasi Kittilässä 4.-6.3.2016 vuoden ensimmäisessä Davis Cup –ottelussa Zimbabwen joukkueen. Maailman pohjoisin Davis Cup –ottelu oli ainutlaatuinen tapahtuma - ensimmäistä kertaa Lapin hangilla nähtiin huipputennistä maailmalta.

Kittilä valikoitui ottelupaikaksi maaliskuussa 2016, kun Tennisliitto halusi järjestää hieman erilaisen tennistapahtuman ja esitellä zimbabwelaisille samalla kaunista Lapin talvea. Kittilän kunta lähti aktiivisesti ideaan mukaan, samoin kuin Levin alueen yrittäjät.

Suomen Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purho kiittää alueen toimijoita tapahtuman vastaanotosta. - Suuret kiitokset Kittilän kunnalle, paikallisille yrittäjille sekä kaikille, jotka panoksellaan olivat rakentamassa maailman pohjoisinta Davis Cup -tapahtumaa! Tapahtuman avulla tennistä saatiin näkyviin laajasti valtakunnan mediassa ja tapahtuma herätti kiinnostusta myös kansainvälisesti, Purho toteaa.

Kittilän kunta, erityisesti kunnan liikuntatoimi, koordinoi ottelun käytännön järjestelyjä Kittilän Urheiluhallilla. Avuksi saatiin myös Rovaniemen, Kemin ja Oulun tennisseurat. Tapahtumaa tuki Agnico Eagle Finland Kittilän kaivos.

Kyösti Tornberg, vt. kunnanjohtaja, Kittilän kunta, puhelin 040 673 7633, kyosti.tornberg(at)kittila.fi

Lataa tiedote:
14.11.2016 Suomen Tennisliitto palkitsi Kittilän kunnan Davis Cup –järjestelyistä Vuoden Markkinointiteko-palkinnolla

Jarkko Nieminen kertoo ajatuksiaan Kittilän ottelusta

Video: Tennisliitto/Kuitumedia

Kuvia Tennisgaalasta 11.11.2016 Helsingistä

Tennistähti Jarkko Nieminen ja Kittilän vt. kunnanjohtaja Kyösti Tornberg 11.11.2016 Tennisliiton Tennisgaalassa Helsingissä. Kuva: Kittilän kunta / Veli-Matti Hettula

Kuvassa Kittilän kunnassa maaliskuussa 2016 vs. liikuntaihteerinä toiminut Kari Kaakkuriniemi,Tennisliiton seurapalvelupäällikkö Henrik Zilliacus, Kideve Elinkienopalveluiden projektipäällikkö Veli-Matti Hettula, Tennisliiton kilpailupäällikkö Raisa Törnroos-Heinonen, Kittilän kunnan vt. kunnanjohtaja Kyösti Tornberg ja Rovaniemen Verkkopalloseuran päävalmentaja Jukka Tervo.
Kuva: Kittilän kunta / Veli-Matti Hettula

Vuoden parhaat -palkintojen jaossa Vuoden Markkinointiteko -palkinto tuli Kittilässä maaliskuussa 2016 pidetyn Davis Cupin Suomi-Zimbabwe ottelun järjestelyistä. Kuva: Kittilän kunta / Nina Willman

14.11.2016