Tiedote: Kittilän kunnan ja Kelan yhteistyö asiakaspostin vastaanottamisessa

Printer-friendly version

Tiedote 20.9.2018, Kittilän kunta

Kela ja Kittilän kunta ovat sopineet yhteistyöstä, jonka mukaisesti asiakkaat voivat jättää Kelalle osoitettua asiakaspostia iltaisin ja viikonloppuisin jatkossa kunnantalon ulkoseinässä sijaitsevaan asiakaspostilaatikkoon. Kittilän kunta ottaa hoidettavakseen kunnantalolla sijaitsevaan asiakaspostilaatikkoon jätetyn Kela-asiakaspostin toimittamisen edelleen seuraavana arkipäivänä Kelan Kittilän asiakastoimipisteeseen, joka sijaitsee virastotalolla osoitteessa Valtatie 60, Kittilä.

Toimitettaessa Kela-asiakaspostia kunnantalon asiakaspostilaatikkoon on hyvä huomioida, että hakemuksen tai muun asiakirjan katsotaan saapuneen Kelaan sinä päivänä kun se saapuu Kelalle eli kun Kela-asiakasposti toimitetaan kunnasta lähetin välityksellä Kelaan. Asiakaspostilaatikko sijaitsee kunnantalon etupihalla sosiaalitoimiston puoleisessa päädyssä. Asiakaspostilaatikko varustetaan Kela-asiakasposti-nimikkeellä.

Yhteistyöllä on tarkoitus parantaa palvelua erityisesti niiden Kelan asiakkaiden osalta, jotka asioivat Kittilän kirkonkylällä iltaisin ja viikonloppuisin ja jotka pääsevät jättämään Kela-asiakaspostia muuna kuin virka-aikana. Virka-aikana Kela-asiakaspostia voi edelleen jättää normaaliin tapaan Kittilässä virastotalon sisällä sijaitsevaan Kelan asiakaspostilaatikkoon.

Lisätietoja: Sanna Ylinampa, vs. kunnanjohtaja, Kittilän kunta, puhelin 040 653 0774, sanna.ylinampa@kittila.fi

Tiedote tulostettavassa muodossa

20.9.2018